w kwietniu ...

X Zlot Oddziałów PTTK w Bielsku-Białej

22 kwiecień 2017 r.

Newsletter
Jeżeli chcesz być informowany o aktualnościach, podaj swój adres e-mail.

Statystyka odwiedzin
Dzisiaj: 15Wszystkich: 44688

Pieniny

Aktualności » Pieniny

2015-10-25 10:13

W październiku pawłowiccy turyści przemierzali szlaki w Pienińskim Parku Narodowym. Dwudniowy wyjazd rozpoczęliśmy w sobotę. Po około 4 godzinach jazdy autokarem znaleźliśmy się w Sromowcach Niżnych, aby tam rozpocząć pieszą część wycieczki. Z doliny Dunajca udaliśmy się w kierunku tarasu widokowego na Trzech Koronach, skąd roztacza się wspaniała panorama na przełom Dunajca i pasma górskie, okalające ten masyw. Następnie przez Górę Zamkową dotarliśmy na Sokolicę z najsłynniejszą w kraju sosną dumnie rosnącą na skraju urwiska. Na zakończenie dnia pozostało nam tylko strome zejście do Krościenka i przejazd do pensjonatu w Szczawnicy, gdzie byliśmy zakwaterowani. Drugiego dnia weszliśmy na położoną nad Szczawnicą Palenicę, aby przez Szafranówkę, dotrzeć do schroniska Orlica. Nie zabrakło też czasu na zwiedzanie uzdrowiskowej części Szczawnicy. Zadowoleni i pełni wrażeń w godzinach popołudniowych wyjechaliśmy w kierunku Pawłowic.